piątek, 19 października 2012

Transfer Glaze - talerzyk c.d.

W poprzednim poście przedstawiłam talerzyk ozdobiony techniką decoupage od spodniej strony, teraz chciałabym pokazać jak dokończyłam pracę wykorzystując preparat do przenoszenia wydruków Transfer Glaze firmy Herritage.



Drukujemy nasz obrazek na drukarce laserowej (możemy też zrobić odbitkę xero, wydruki
z drukarki atramentowej nie nadają się do tej metody). Na wydruk nakładamy 2-3 warstwy preparatu, malując pędzelkiem naprzemiennie poziomo i pionowo. Oczywiście każda warstwa musi najpierw wyschnąć.


Następnie wycinamy motyw, moczymy w talerzyku z wodą 20-30 minut, po tym czasie rolujemy delikatnie palcem papier. Ja zaczynam już w talerzyku, a potem przenoszę wydruk na koszulkę foliową i na niej kończę rolowanie, co jakiś czas zwilżając palec wodą.
Na koniec suszymy transfer papierowym ręcznikiem. Jak widać, Transfer Glaze tworzy mleczną, półprzeźroczystą błonkę, dlatego najlepiej stosować tę metodę na jasnych powierzchniach.


Gotowy transfer pokrywamy warstwą kleju do decoupage (klej można nanieść także na przedmiot) i za pomocą koszulki umiejscawiamy wydruk w odpowiednim miejscu. Następnie palcem umoczonym w kleju dociskamy transfer od środka, ku brzegom, starając się pozbyć pęcherzyków powietrza. Jeśli mimo wszystko pęcherzyki pozostały, można je przekłuć igłą. Na pierwszym zdjęciu pokazałam mój sposób na uzyskanie niejednolitego tła, kolory mieszamy bezpośrednio na przedmiocie tapując gąbeczką.


A tak wygląda praca na koniec. Dodam, że Transfer Glaze współpracuje także z wydrukami kolorowymi:) Jakie rozumne spojrzenie ma ta kaczuszka!


3 komentarze :

  1. Czekaj.. to jest spod talerz - 1-sze zdjecie? A gdzie wiecej zdjec? Ja poprosze... Cala kaczuche chce ogladnac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaczucha chyba w poprzednim poście:) A wiesz, że wszyscy bardziej zwracali uwagę na spodek?

      Usuń